Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Clan

2008.08.19

Klán alapítás

Bármely 10. szintnél magasabb karakter alapíthat klánt. Ha elérted a level 10-et, akkor az arra alkalmas NPC-knél (Grand Mastereknél) megalapíthatod a klánod. A klán neve 16 karakterből állhat, mely csak betűket és számokat tartalmazhat, egyéb speciális karaktereket és szünetet nem.

Klán elhagyása

A tagok elhagyhatják a klánt, de ekkor kisebb büntetéssel kell számolniuk.

  • Ha egy klánfőnök ki akarja rúgni egyik tagját, akkor azt a Klán lapon tudja megtenni, nyisd meg az Akció ablakot (alt+c) válaszd a klán lapot, jelöld ki a delikvienst, majd kattints a "DISMISS" gombra. Ha valakit kirúgnak egy klánból, akkor 5 napig nem tud más klánhoz csatlakozni, de új klánt azonnal alapíthat. Ha egy klán kirúgja egyik tagját, akkor 5 napon keresztül nem tud felvenni újabb tagokat.
  • Ha egy tag el akarja hagyni klánját, akkor azt a Klán lapon tudja megtenni, nyisd meg az Akció ablakot (alt+c) válaszd a klán lapot, majd kattints a "LEAVE" gombra. Ha egy tag elhagyja a klánját, akkor 5 napig nem tud más klánhoz csatlakozni, de új klánt azonnal alapíthat. Korábbi klánját semmilyen büntetés nem sújtja, azonnal tud új tagokat fogadni.

Ha egy klánfőnök elhagyja a klánját az automatikusan feloszlik, és tagjai büntetést kapnak (lásd lentebb).

Klán feloszlása

A klánfőnök bármikor feloszlathatja klánját a tagok hozzájárulása nélkül. A klán feloszlatása az alapításhoz hasonlóan történik, ugyanazon NPC-knél.

A feloszlatás 7 napig tart, ezalatt nem használhatja a klán képességeit, de a klán chat és klán lap megmarad. Klánháborúban álló klán nem oszlatható fel. A tagok elhagyhatják a feloszlás alatt álló klánt, de az 5 napos büntetést akkor is megkapják, akik bent maradnak a teljes feloszlási folyamat alatt, azonnal csatlakozhatnak más klánhoz a klán végleges megszűnése után.

A feloszlatott klánfőnöke egy halálnak megfelelő XP veszteséget szenved, és nem hozhat létre új klánt 10 napig.

Klánlogo

Klánlogohoz a klánnak 3. szintűnek kell lennie minimum. Ha ez teljesült, akkor a klánfőnök a klán lapon a "SET CREST" gomb segítségével állíthat be logot a klánnak, melynek egy 16*12 pixeles 256 színű bitmap (bmp) képnek kell lennie. A képfájlt a Lineage II\system mappájába célszerű tenni, ekkor a set crest gomb megnyomása után csak meg kell adni a fájl nevét kiterjesztéssel együtt ügyelve a kis és nagy betűkre.

Jogadás

A klánfőnök adhat egyes tagoknak speciális klánfőnöki jogokat. Ezt a klán lapon teheti meg kijelölve a tagot, majd az "AUTHORATIZE" gombra kattintva. (free servereken ez még nem működik; offmod szervereken egyáltalán, L2j szervereken csak klánraktár hozzáférés adható már amelyiken :)) Az alábbi jogok adhatók:

  • Klán jogok: tagfelvétel, title adás, klánraktár hozzáférés, klán logo váltás
  • Klánház jogok: ajtónyitás és egyéb jogok
  • Kastély jogok: ajtónyitás és egyéb jogok

Klán szintek

A klán szintek klán küldetések teljesítésével növelhetőek. Ha a klán telejsíti a számára elérhető klán küldetést, akkor fejlődhet egy szintet. Fejlődése során a klán újabb jogokat szerezhet magának. Minél magasabb szintű egy klán annál erősebb lehet.

Az alábbi táblázatban láthatóak az egyes szintekhez tartozó jogosultságok.

Level 0
(Új klán)
Level 1
(közösségi és alapfunkciók)
Level 2
(Klánház)
  • Tagfelvétel (10 fő)
  • klán feloszlatás
  • klán chat
  • Tagfelvétel (15 fő)
  • klán raktár
  • Tagfelvétel (20 fő)
  • Klánház bérlés
Level 3
(Politikai élet)
Level 4
(Ostromok)
Level 5
(Szövetségek)
  • Tagfelvétel (30 fő)
  • klán logo, title
  • klánháború
  • nagyobb klánraktár
  • Tagfelvétel (40 fő)
  • feliratkozás ostromra
  • Tagfelvétel (40 fő)
  • Szövetség alapítás

Klánháború

Követelmények

  • Csak 3. vagy annál magasabb szintű klán kezdeményezheti. A kihívott klánnak minimum 5 főt kell tartalmazni.
  • Klánháború nem kezdeményezhető szövetséges klánnal. Klánháborúban álló klán nem vonható addig újabb háborúba, amíg a korábba be nem fejeződött.

 Klánháború kezdése

  • Az ellenséges klánfőnökének a játékban kell tartózkodnia, ekkor lehet hadüzenetet küldeni a klán lapon keresztül.
  • A háború akkor kezdődik el, ha az ellenséges klán elfogadja a hadüzenetet, ha nem akkor nem kezdődik meg a klánháború.

Klánháború alatt

  • Egy újabb ikon jelenik meg a tagok neve felett a title előtt.
  • Nem kell a Ctrl billentyű az ellenséges klán tagjainak megtámadásához.
  • Az őrök nem avatkoznak közbe.
  • A megölt játékos a szokásos XP veszteség 1/4-ét kapja csak kivéve, ha idézett lény vagy Pet ölte meg.
  • A tagok megadhatják magukat, ekkor egy halálnak megfelelő XP veszteséget szenvednek el. Ezt a klán lapon tudják megtenni a "SURRENDER" gombbal
  • A klán nem oszolhat fel.

Klánháború vége

A klánháborúnak vége lesz, ha az alábbi feltételek valamelyike teljesül:

  • Az ellenséges klán megadja magát "YIELD" gomb a klán lapon.
  • Békét kötnek "TRUCE" gomb a klán lapon.
  • Az összes klán tag, kivéve a főnök megadta magát.

Klánházak

2. szintű vagy magasabb klánház nélküli klánok vehetnek klánházat maguknak. Klánházak Dion, Gludio, Gludin és Aden városokban kaphatóak. Megszerezhető Klánháznak még Partisan Hideway is, ezt nem megvenni lehet, hanem el kell foglalni Bloody Nurka-tól, illetve más klántól, ha az már birtokba vette.

Klánház vétele

A klánfőnökök csak licitálni tudnak az egyes házakra. Ha egy klánfőnök licitet tesz egy Klánházra az a klánraktárban található adenából vonódik le. A licitnek nagyobbnak kell lennie az előző licitnél. A klánraktárban található adena összegénél nagyobb licit nem rakható egy házra.

Az a klánfőnök, aki a legnagyobb licitet tette az aukció végéig, elnyeri a klánházat. Ha ez bekövetkezik a klánfőnököt értesíti a rendszer.

A sikertelenül licitáló klánok visszakapják a licitet a klánraktába az aukció végén.

Klánház fenntartása

A klánház bérleti díja automatikusan levonódik minden héten a klánraktárból, ha nincs bent elegendő összeg, akkor egy hét türelmi időt kap a klán, ha ezalatt sem tudják egyenlíteni a számlát a klánház visszakerül az aukciós listára.

A klánházban lesz egy teleporter NPC, aki extra helyekre tud teleportálni.